Pamiętajcie, że na naszych kanałach chcemy pokazywać całą społeczność UŁ – jej pasje, osiągniecia, sukcesy, działania i inicjatywy. Zapraszamy do kontaktu i współpracy w 2024 roku! A tymczasem zapraszamy do przeglądu naszej działalności w social mediach.
O sztucznej inteligencji słów kilka
2023 rok to czas intensywnych dyskusji nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz wzrost popularności narzędzi opartych o technologię AI. Na temat nowoczesnych technologii wypowiadali się nasi naukowcy w materiałach tworzonych na kanały UniLodz, m.in. dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, dyrektor Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania UŁ.
Narzędzia AI wykorzystywaliśmy również do tworzenia contentu, który przyciągał uwagę, opierał się na aktualnych trendach i miał na celu zainteresowanie tematem i możliwościami sztucznej inteligencji. Dodatkowym celem było zwiększenie atrakcyjności profili UŁ poprzez tworzenie ciekawych, angażujących treści dla całej społeczności.
Vertical video
Miniony rok to kontynuacja wzrostu popularności mobile video w komunikacji. W mediach społecznościowych zwiększyło się znaczenie obrazu, a konkretnie krótkometrażowych filmów. Jest to narzędzie, którego używaliśmy do tworzenia treści lifestylowo-studenckich oraz do mówienia i promowania ważnych oraz ciekawych projektów, tworzonych i prowadzonych na Uniwersytecie Łódzkim. Jednym z nich jest Science Hub UŁ.
Promocja nauki to kolejny ważny segment naszej działalności, do której wykorzystywaliśmy potencjał, jaki dają media społecznościowe oraz video content. W tym roku ruszyliśmy z nowym kanałem YouTube poświęconym nauce oraz z cyklem działań pod wspólnym szyldem "Nauka inspiruje". W ramach projektu na naszych kanałach SM mogliście znaleźć materiały dot. fascynujących i istotnych informacji o świecie. Naukowcy, reprezentujący rozmaite dziedziny, opowiadali o najnowszych badaniach, przedstawiali interesujące odkrycia oraz tłumaczyli złożone zjawiska w prosty i zrozumiały sposób. A to wszystko w atrakcyjnej formie Reelsów, które były pigułką wiedzy zachęcającą do zgłębienia tematu.
Ambasadorzy #UniLodz
2023 rok to także czas wzmożonego tworzenia treści dla studentów. Chcemy, aby kanały UŁ były dla nich przyjaznym miejscem, w którym mogą znaleźć potrzebne informacje dot. studiowania, miasta, wydarzeń, a także zaczerpnąć inspiracji twórczej, kulturalnej i naukowej. A kto najlepiej mówi do studentów, jak nie sami studenci? W tym roku stworzyliśmy bardzo dużo ciekawych materiałów, zarówno rozrywkowych, jak i merytorycznych we współpracy z ambasadorami #UniLodz, którzy są głosem naszej społeczności. A co jest lepszym miejscem do mówienia, jak nie social media?
Kogo warto obserwować w 2024 roku?
Obecność Uniwersytetu Łódzkiego w sieci to także aktywna działalność wydziałów i jednostek UŁ, które korzystają z najnowszych trendów i dopasowują swoją komunikację w taki sposób, aby docierać do jak najszerszego grona odbiorców i wspólnie kształtować wizerunek Uniwersytetu Łódzkiego jako uczelni otwartej i nowoczesnej. Warto w tym miejscu wyróżnić m.in. Wydział Filologiczny, który na swoich kanałach w ciekawy sposób pokazuje życie na wydziale:
Warto też zaglądać na konto Wydziału Prawa i Administracji, które promuje osiągnięcia swoich naukowców oraz studentów, a także komunikuje o ciekawych wydarzeniach odbywających się na wydziale.
Jesteś studentem i chcesz rozwijać swoją karierę? Koniecznie musisz obserwować kanały Biura Karier UŁ. Będziesz na bieżąco z organizowanymi przez nich szkoleniami i wydarzeniami, a także z cotygodniowym przeglądem inicjatyw, ofert pracy, kursów czy stażów. Must have na twojej liście!
Dobrą komunikację ze swoją społecznością prowadzi także m.in. Wydział Zarządzania, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny oraz Wydział Filozoficzno-Historyczny – nic, co dzieje się na wydziale nie umknie ich uwadze i pojawi się na tablicy w social mediach!
- Jeśli chcecie zapoznać się ze wszystkimi profilami #UniLodz w mediach społecznościowych, zajrzyjcie na naszą stronę.
- Dziękujemy wszystkim za aktywność i zachęcamy do współpracy z Centrum Komunikacji i PR UŁ!
- Obserwujcie nas na Facebook’u, Instagramie, LinkedInie, TikTok’u, X i dołączcie do naszego Discord’a, aby wiedzieć więcej!
Materiał: Natalia Naworska, Centrum Komunikacji i PR UŁ