O PROGRAMIE

International Summer School to cykl seminariów naukowych organizowanych przez Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ oraz przez naszych partnerów: Uniwersytet FMU w Sao Paulo, Uniwersytet w Tuluce, Uniwersytet w Ivanovie,  oraz Uniwersytet w Quito. W wykładach i debatach prowadzonych w języku angielskim biorą udział studenci i wykładowcy z Europy, Ameryki Południowej i Azji. W ramach seminariów omawiane są problemy ekonomiczne, społeczne, a także zagadnienia związane z ekologią i rozwojem zrównoważonym. Za udział w debatach i wykładach studenci otrzymują 6 punktów ECTS.

SZKOŁA LETNIA NAUK SPOŁECZNYCH

logo

 

Projekt pn. Szkoła letnia nauk społecznych realizowany w ramach programu SPINAKER – intensywne międzynarodowe programy kształcenia współfinansowany  ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, projekt pozakonkursowy pt. Wsparcie zdolności instytucjonalnej polskich uczelni poprzez tworzenie i realizację międzynarodowych programów studiów

Jednym z największych wyzwań przed jakimi stoi Uniwersytet Łódzki w dobie pandemii jest zachowanie możliwości prowadzenia badań naukowych oraz działalności dydaktycznej na takim samym, wysokim poziomie, jak przy funkcjonowaniu stacjonarnym. Kolejnym problemem, na który będzie starał się odpowiedzieć projekt jest potrzeba potwierdzenia swojej pozycji jako jednostki, która cyklicznie realizuje wysokiej jakości szkoły letnie. Kolejnym zwiększenie rozpoznawalności UŁ jako jednostki kształcącej zarówno studentów jak i doktorantów (w tym m.in. w rejonach, w których wcześniej UŁ nie był promowany), co przekłada się na możliwość współpracy międzynarodowej w zakresie badań. 

Cel projektu: 

Celem projektu w obszarze umiędzynarodowienia jest uatrakcyjnianie oferty dydaktycznej w językach obcych, rekrutacji zagranicznych kandydatów na pełne cykle studiów, promowanie mobilności przyjazdowej na semestr lub dwa, jak również wyjazdów studentów, doktorantów i pracowników UŁ na wymianę do uczelni partnerskich. 

Grupa docelowa: 

Grupę docelową stanowić będą studenci i doktoranci zagraniczni na całym świecie, których zainteresowania i praca badawcza skupiona jest wokół tematyki nauk społecznych. 

W ramach projektu zaplanowano przeprowadzenie 6 szkół letnich dla ponad 240 uczestników. 

  1.  "Metodologiczne aspekty badań społecznych”, zajęcia prowadzone w systemie hybrydowym (2022 rok) 
  2.  “Problemy wielokulturowości z perspektywy nauk społecznych”, zajęcia prowadzone w systemie hybrydowym (2023 rok) 
  3.  "Międzynarodowa szkoła metody biograficznej", zajęcia prowadzone w trybie zdalnym (2022 rok) 
  4.  "Społeczne i ekonomiczne aspekty narodowych i globalnych wyzwań dla zdrowia publicznego”, zajęcia prowadzone w trybie zdalnym (2022 rok) 
  5.  "Zasady sprawiedliwego rozwoju w czasach dobrobytu i w czasach kryzysu”, zajęcia prowadzone w trybie hybrydowym (2022 rok) 
  6. "Środowiskowe aspekty globalnego rozwoju społecznego i ekonomicznego”, zajęcia prowadzone w trybie hybrydowym (2023 rok) 

W ramach projektu powstanie 6 Intensywnych Międzynarodowych Programów Nauczania, a wytworzone podczas prac materiały zostaną dostarczone uczestnikom spotkań, jak również zostaną dystrybuowane poprzez kanały on-line. 

Realizacja Projektu przyczyni się do wzrostu poziomu umiędzynarodowienia Uniwersytetu Łódzkiego. Ze względu na istniejącą sytuację podejmowane działania mają na celu nie tylko umocnienie dotychczas wypracowanych kontaktów międzynarodowych, ale przede wszystkim wskazanie UŁ jako ośrodka, który pomimo pandemii nadal jest atrakcyjnym miejscem do współpracy międzynarodowej zarówno w zakresie działań dydaktycznych jak i badawczych.Wszelkie działania przełożą się na zwiększenie liczby studentów i doktorantów przyjeżdżających do Łodzi zarówno w celu podjęcia studiów jak i w ramach programów mobilności. 

 


Social Science Summer School

The project entitled "Summer school of social sciences" implemented within the SPINAKER programme - intensive international study programmes co-financed from the European Social Fund under the Operational Programme Knowledge Education Development, non-competition project entitled "Supporting institutional capacity of Polish higher education institutions through the creation and implementation of international study programmes". "Support for institutional capacity of Polish HEIs through the creation and implementation of international study programmes".

One of the greatest challenges facing the University of Lodz in the era of the pandemic is the preservation of the possibility to conduct research and teaching activities at the same high level as in the case of full-time operation. Another problem that the project will try to address is the need to confirm its position as a unit that periodically runs high quality summer schools. One more is the need to increase the recognition of the UL as a unit educating both students and doctoral candidates (including, among others, in regions where the UL had not previously been promoted), which translates into the possibility of international cooperation in the field of research.

Project Objective:

The aim of the project in the area of internationalisation is to make the didactic offer in foreign languages more attractive, to recruit foreign candidates for full study cycles, to promote inbound mobility for a semester or two, as well as visits of UL students, doctoral students and staff to partner universities.

Target group:

The target group will be international students and doctoral candidates worldwide whose research interests and work are focused on the social sciences.

The project plans to run 6 summer schools for over 240 participants.

  1.  "Methodological aspects of social research", classes taught in a hybrid system (2022)
  2.  "Problems of multiculturalism from the perspective of social sciences", classes taught in a hybrid system (2023)
  3.  "Social and economic aspects of national and global public health challenges", classes conducted remotely (2021)
  4.  "Principles of equitable development in times of prosperity and in times of crisis", classes taught in hybrid mode (2022)
  5. "Environmental aspects of global social and economic development", classes taught in hybrid mode (2023)
  6.  "International school of biographical method", classes conducted remotely (2021)

The project will develop 6 Intensive International Study Programmes (IISP) and the materials produced during the work will be delivered to the participants of the meetings as well as distributed through online channels.

The implementation of the Project will contribute to an increase in the level of internationalisation of the University of Lodz. Due to the existing situation, the activities undertaken are aimed not only at strengthening existing international contacts, but most of all at indicating the University of Lodz as a centre which, despite the pandemic, is still an attractive place for international cooperation both in terms of teaching and research activities. All these activities will translate into an increased number of students of all levels coming to Lodz both to study and as part of mobility programmes.

Kontakt:
mgr Dorota Borkowska
Centrum Rozwoju Wydziału
pokój: C16
email: dorota.borkowska@uni.lodz.pl
tel.: 42 635-48-14
Pn-Pt w godz. 9-15